יום ד', יז’ בשבט תשע”ט
דף הבית גלריה למידה בחירום חדר מורים יצירת קשר

"רעיון החינוך הוא לדעתי מתן אמון בהתחלות.. גם כאשר אדם מעמיס על עצמו ועל חניכיו משא תרבותי כבד, הוא צריך להיות קשוב להתחלות.. זוהי תקווה מתמדת, כי היא מעמידה במרכז את הזכות להתחיל.. לבחון כל תרבות כסיפור, כהתחלה חדשה, כל סיטואציה של תלות כהזדמנות לביטוי אוהב של קשר הדדי". (מוקי צור, מתוך: "חינוך-מהות ורוח" בעריכת ישעיהו תדמור ועמיר פריימן) כמנהלת חדשה בבית הספר, עם רקע וניסיון רב שנים בחינוך המיוחד ובהשתלבות תלמידים עם צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל, אהיה הראשונה להתחבר לרעיון התקווה המתמדת, ואף העיקשת, והזכות להתחיל. הצוות ואני רואים בבית הספר מקום לייצר אפשרויות חדשות עבור תלמידינו ומשפחותיהם, להוות עוגן מקצועי, מכוון ואוסף, הבנוי על יסודות של אהבת האדם, שוויון הזדמנויות, ייחודיות בצד לכידות ושייכות לחברה. בית ספר מטפח תרבות של שיח מיטיב, השתהות ותנועה, ביטוי אישי וקבוצתי ושמירה על גבולות באופן מתוכנן ויציב. "גוונים" מהווה מסגרת חמה ותומכת לתלמידים, ומוביל אותם להישגים, תוך מתן מענה מותאם לצורכיהם המיוחדים והתמודדות עם קשייהם הלימודיים והאישיים. עבודת ההוראה והטיפול הם לב העשייה הבית ספרית והמקור לאיכותה. המבקר/ת בבית הספר לא י/תוכל שלא לחוש בתחושת השייכות, המסירות והאהבה של כלל הצוות כלפי התלמידים, ואת תחושת הנמרצות והאכפתיות של כלל הצוות כלפי עבודתם היומיומית. אני נרגשת להיקלט, להכיר, להסתגל ולהנהיג בית ספר בעל אופי דינאמי, חם, משתף ובעיקר מתמודד ומתמיד. תפיסתי החינוכית היא כי אנו מחויבים לחנך לאיכויות אנושיות ותרבותיות, להקנות ידע וכלים בהתאמה לצרכים האישיים החברתיים והעכשוויים. לטפח השכלה באופן רלוונטי, יצירתי ואטרקטיבי. לחנך למתן כבוד וגילוי אחריות לאדם ולסביבה, תוך קיום תקשורת בין-אישית מיטבית. "אנשים פרחים הם דבר רך ומעצם היותם יפים וענוגים כפרח המקשט את השדה אתה נמלא רכות וחשש עליהם. פרח הנפגש עם פרח מאתר את מהותו. לפעמים גם אטד הוא פרח. צריך רק להבחין". (אמירה הס, "אנשים פרחים") הנטייה הטבעית היא להתמלא רכות וחשש על תלמידינו. אך לפעמים אין היא במקומה ובעיקר חשובים המידתיות והאיזון של נטייה טבעית זו. כיצד נדבר בשבחו של הילד/הנער וגם נבקר אותו? כיצד נעריך את כוחותיו וגם נלמדו לתקן כשל בהתמודדות אמיצה ועקבית מצדו? הגנה מוגזמת אינה משרתת. חשוב להשמיע בישירות ובכנות מה נדרש כדי לשנות את המצב ("שביל בעולם" חילי טרופר). אני מאמינה בגישה של יחסי גומלין, בהבנת מורכבות החיבורים בין אנשים, תחומי דעת, רצונות וקשיים, סביבות וזירות למידה/עבודה, יצירת רשתות ידע, ביטחון ושיתוף, למען השגת מטרות באופן איכותי וארוך טווח. כך אוכל להעניק לתלמידינו ולאנשי החינוך שלנו חוויה מאתגרת מצמיחה. "להשתחרר עד כמה שניתן מהמוסכמות הארגוניות והחברתיות, מהמבט המגביל של הזולת, ולתת לאישיות הייחודית שלנו לבטא את עצמה. מורים מעוררי השראה מלמדים כמו שאף אחד לפניהם ואף אחד אחריהם לא לימד ולא ילמד" (יורם הרפז) אני מברכת את כל קהילת באי בית הספר- תלמידים, משפחות, צוות חינוכי, טיפולי, סייעים וסייעות, עובדי מנהלה ומשק, סטודנטים ובנות שירות לאומי - בברכת שנה של עשייה מבורכת ופורייה, שנת צמיחה, גדילה ופריחה. צוות ביה"ס ואני בראשו, עומדים לרשותכם ולשירותכם כדי להקשיב, להבין, להרגיש ולקדם את העשייה החינוכית רבת הגוונים.

 
 
הודעות ועדכונים
גלישה בטוחה ברשת
מידע שימושי
מרחבי כיתות
פורום כיתות
גלריה
למידה בשעת חירום